Vaikka pidän työstäni ja koen olevani niin omalla alalla kuin vaan ikinä kukaan voi olla, on minulla siltikin haaveita toisenlaisesta elämästä.

1. Haaveilen opiskelusta. Opiskelin työn ohessa projektinhallintaa pari vuotta sitten. Silloin vannoin, että ei ikinä enää.. Nyt kuitenkin olen ajatellut suorittaa ylemmän amk tutkinnon. Tutkinnon hyödystä olen kuullut ristiriitaista palautetta, mutta jotenkin tuntuu siltä että osaamistaan on kehitettävä.

2. Haaveilen toisesta lapsesta. Tästä keskustellaan Miehen kanssa säännöllisesti. Joka toinen kerta Mies on samoilla linjoilla, joka toinen taas ei. Olen itse niin läheinen Pikkusiskon ja P-velin kanssa, että toivon omalle lapselleni samanlaista "kohtaloa". Tosiasiahan on, että Miehen tyttärestä ei tule Jannelle sellaista sisarusta kun minä haluaisin, vaikka kuinka toivoisimme. Lapset näkevät toisiaan niin epäsäännöllisesti, että eivät varmaan ikinä ehdi kehittää mitään kiintymyssuhdetta toisiinsa. Mielellänihän minä pentutehtailisin vaikka vielä pari-kolme lasta lisää, mutta kun ikä alkaa olla sellaisissa lukemissa, että ei enää mahdottomia ehdi, tai jaksakaan. Mittarin pärähdettyä yli 30:n nuo yövalvomiset ovat vuosi vuodelta raskaita toipua.

3. Haaveilen neulomisesta. Siitä että olisi aikaa neuloa ja siitä, että olisi aikaa opetella uusia juttuja. Tähän saakka kun olen neulonut lähinnä sukkia ja vauvan tumppuja, mielessä olisi about 100000 ideaa, joille ei vaan ole aikaa. Tarvitsisin itselleni villasukkia, kämmekkäät töihin, kun sormia palelee koko ajan, fifi on ollut puikoilla kohta sata vuotta, Vaaka-tilkkuja on kasassa kohta peitollinen, ei vaan löydy aikaa kasata peittoa.

4. Haaveilen leipomisesta. Olen aina tykännyt leipoa, Jannen myötä vaan ei tunnu koskaan olevan aikaa sillekään. Suvussani on ammatikseen leipovia jo kolmessa polvessa, nyt tuo perinne näyttäisi katkeavan, kun minä ja sisarukseni olemme valinneet toisenlaiset urat. Minä haaveilen kakkupuodista, jossa voisin toteuttaa itseäni ja hyödyntää noin miljoonaa erilaista kakkureseptiä, jotka ovat kaappiini vuosien saatossa kertyneet.

5. Haaveilen maatilasta. Maalla olisi tilaa kasvattaa lapsia. Mikäli meillä olisi enemmän tilaa, voisimme melko varmasti Miehen kanssa liittyä mukaan sijaisvanhempi-toimintaan. Jos asuisimme maalla, voisin leipoa kakkuja mielin määrin. Maatilalla olevaan piharakennukseen remppaisin vierashuoneita, joihin sitten ottaisimme vieraita B&B majoitukseen. Kasvattaisin kanoja ja alpakoita. Jos joku lukijoistamme haluaa vaihtaa maatilansa kauniiseen kerrostalokaksioon (oma piha ja sauna), niin kommenttia vaan kommenttilootaan :o)