Olen tällä viikolla käynyt töissä läpi x^n määrän asiakkaan tilauksia sekä projektipapereita. Useammassa lapussa silmään pisti se, että yrityksen katuosoite on nimetty yrityksen perustajan mukaan. Yritys Oy sijaitsee siis Yrjö Yrittäjän kadulla.
Ja tästäpä sitten sain uuden tavoitteen elämälleni. Jonakin päivänä minun mukaani on nimetty katu. Ja kun minusta tulee niin kuuluisa, että saan sen oman kadun, niin Suomessa on 7 kuntaa/kaupunkia jotka kilvan tappelevat siitä mistä näistä oikeasti olen kotoisin. Näen jo sieluni silmin, miten perheemme entisen kodin seinässä tuolla itärajan tietämissä on kyltti: Myrkytär asui tässä talossa vuosina xxxx-xxxx. Talo on Myrkyttären isän itserakentama. Ja sitten samaisessa kaupungissa kolmen koulun seinään kiinnitetään samankaltainen kyltti: Myrkytär kävi täällä ala-asteen, yläasteen, lukion. Ja syntymäkaupungissani sitten lukisi entisen synnytyssairaalan kohdalla sijaitsevassa rakennuksessa (kun minulla ei ole hajuakaan siitä, onko tuo rakennus enää olemassa): Myrkytär syntyi tällä paikalla sijaitsevassa rakennuksessa. Jne jne jne.
Enää pitäisi keksiä mikä ihme se minun juttuni, josta kuuluisaksi tulen, olisi.. Tosin, eivätpä nuo menneisyyden merkkihenkilötkään varmaan elinaikanaan tienneet, että jokainen kivi ja kanto, joiden ohitse he sattuivat kävelemään, olisi joskus tulevaisuudessa pyhiinvaelluspaikka. Että jonain päivänä voin olla kuuluisa ihan vaan siksi, että istun koneen ääressä tehtaassa töitä nakuttelemassa. Mene ja tiedä..