Tilasin ennen joulua itselleni joululahjaksi lankaa kauluria varten. Koska olen jo pitkään halunnut kokeilla Tjocktin kotimaassa käsin kehrättyjä lankoja, napsuttelin itseni firman nettisivuille ja tilasin sieltä kaulurillisen pinkkiä Martta the Merinoa. Joka siis nimensä mukaisesti on 100 % merinovillaa. Marttaan törmäsin ensimmäisen kerran sattumalta Kalastajan vaimon blogissa, jossa sitä oli käytetty ihanaan neuletakkiin. Seuraan ns. lifestyle blogeja onnettman huonosti, mutta Kalastajan vaimoa olen lueskellut vuosia.

Tjocktin perustaja on opiskelukaverini tekun ajoilta ja olen heidän tyttärensä kummi. Yllätyinkin siis valtavasti, kun sain viestin, että ystäväni lähettää langan minulle lahjaksi, ynnä kaverksi jotain muuta väriä. Muutamaa päivää myöhemmin puhelimeni tuli viesti, että minua odotta paketti lähipostissa. Ja mikä paketti!

WP_20141219_009%5B1%5D.jpgWP_20141219_008%5B1%5D.jpg

WP_20141219_010%5B1%5D.jpg

Kolme vyyhtiä Marttaa ja yksi jättikerä Fat&Sassy Merinoa. Ja sitten alkoi suunnitteleminen mitä ihmettä lagoista sitten oikein muotoutuukaan. Martasta on edelleen tulossa se kauluri. Fat&Sassy puolestaan meinasi aiheuttaa päänvaivaa. Lankaa neulotaan 25 mm puikoilla, joita minulta luonnollisestikaan ei löytynyt omasta takaa.

Joululomalla tein lasten kanssa kiertomatka varsinais-Suomeen, ja pääsin tutustumaan myös Tjocktin tiloihin paremmin. Pääsin neulojan taivaaseen. Ihania lankoja, uskomattomia käsitöitä niin perheen äidin kuin lasten tekeminä. Ehdoton suosikkini oli kummityttöni virkkaamat pöllöt. Lahjakkaita lapsia talo täynnä :) Tuliaisena kotiutui edellä esiteltyjä ohuempaa Annikki the Alpacaa pari kerää, joista tekaisin Miehelle kaulurin. Ohjetta ja kuvia on mahdollisesti tulossa myöhemmin, kunhan saan kaulurin pingotettua ja kuvattua asianmukaisesti.

WP_20141229_001%5B1%5D.jpg

Huom. Olen saanut edellä mainitut langat lahjaksi. Minua ei ole pyydetty Tjocktin taholta pyydetty mainostamaan heidän tuotteitaan millään tavalla.