Monen muun tavoin myös minä olin Siellä. Katsomassa Madonnaa. Hienon shown rouva veti, ei siinä mitään, mutta en nyt mitenkään suuremmassa ekstaasissa ollut. Mutta yhtään ei siis harmita, että tuli lähdettyä, vaikka Sonisphere vei voimat niin totaalisesti, että olin jo lippua myymässä. Tunnelma oli vaisuhkon alun jälkeen huikea, ainakin siellä missä me keikamme katselimme, vaikka itse megatähdestä näkyi vain vilahduksia. Monen muun tavoin jäin kaipaamaan vanhempia hittejä, mutta kaiken kaikkiaan ihan nautittava show, vaikka ei ehkä elämäni huikein kokemus ollutkaan.

Ihan vaan heittona, että keskustelimme ystävieni kanssa kieli poskessa, että ois ollut kätevää pistää vaipat keikalle, niin ei olis tarvinnut lähteä jonottamaan vessaan (joka sekin vaihteeksi sai allekirjoittaneen yökkimään). Tämän aamun Ylex aamu tiesi kertoa jonkun näin tehneen. Yökkäyttää ehkä vielä enemmän kuin se haju noiden alueen vessojen lähellä. En usko itse fanittavani mitään niin paljoa, että olisin monta tuntia vaipoissa, ja meillä pojan vaipatkin vaihdetaan verrattaen usein, joten voin vaan kuvitella (vaikka en haluaisikaan) sitä hajua joka aikuisen vaipoissa on tuntikausien jälkeen.

Järjestelyt olivat suorastaan anaalista, kuten tämän keikkajärjestäjän järjestelyt minun kokemukseni mukaan yleensäkin ovat. Eli enpä kyseistä puljua omalla panostuksellani aio tukea tämän enempää, kun tänä kesänä olen jo ne bändit nähnyt jotka olen aina halunnut nähdä. Vessoja oli tuttuun tapaan ihan liian vähän, samoin kuin ruoanmyyntipisteitä. Roskiksia ei ollut oikein missään, joten kaikki roskat oli joko kuskattava itse pois tai sitten heitettävä maahan. Ei voi käsittää miten ihmeen vaikeaa voi olla kuskata alueelle riittävästi palveluita. Ilmeisesti hintakysymys, järjestäjän voitot jäisivät liian pieniksi, mikäli asiat olisivat hoidettu kunnolla.

Ilma suosi, seura oli mitä parhainta ja kyllähän se Madonna osaa shown vetää. Kaiken kaikkiaan siis onnistunut reissu!