Mikä lienee syynä unien näkemiseen? Kai se joku ahdistus ja kaipuu niihin purkautuu.

Vanhempani siis ovat kärsineet jonkunsortin aviokriisistä jo toista vuotta. Toisella osapuolella halua asian selvittämiseen olisi, mutta toisella ei. Minä tietenkin toivon, että asiat kääntyisivät "parhain päin", eli avioliitto saataisiin toimimaan. Vaikka olen yrittänyt opetella sairastumiseni myötä olemaan huolehtimatta ja murehtimatta, kyllä asia silti minua ahdistaa. Viime yönä näin unta, että joku mitä me lapset teimme, sai vanhempani jälleen puhumaan toisilleen. Pienestä se alkoi, ihan arkipäiväisistä asioista, mutta uni päättyi siihen että he jäivät kahdestaan puhumaan.

Minä itse taas kaipaan maisemanvaihdosta, suuntaa elämälle ja suhdettakin. Näin yöllä unta että riitely irtisanomisestani muuttui lopulta hyväksi asiaksi ja sain työpaikan lakitoimistosta joka asiaani unessa hoiti.

Toisessa unessa törmäsin vuosientakaiseen exääni, jota en ole edes ajatellut aikoihin. Siinä päädyimme  yhteen sattumalta, ja ne vanhat tunteet heräsivät eloon.

Viimeisessä unessa olin työmatkalla Shanghaissa. Kaikista käymistäni paikoista Shanghai on se, johon haluaisin palata yhä uudelleen. Viime yönä siis olin siellä. Näin tuttuja paikkoja, tuttuja ihmisiä, sitä ihanaa kuumuutta ja suunnittelin missä sitä pitäisi ehtiä käymään. Jos  lotossa voitan, varaan heti sinne matkan. Oli hieman karu herätys kun yhtäkkiä minut kiskaistiin hotellin aulabaarista huurteisen Tsingtaon ääreltä sekaiseen makuuhuoneeseeni..

Kaiken tämän öosen juoksemisen jälkeen, ei ole ihme että a) olen aamulla  väsyneempi kuin nukkumaan mennessä b) haluaisin viettää päiväni nukkuen.