Hei, nimeni on Myrkytär ja minulla on lankaongelma. Omistan JÄRKYTTÄVÄN määrän ihania lankoja, eikä se tunnu riittävän. Aina lankakerän nähdessäni, missä tahansa kaupassa, minun on pakko päästä hypistelemään keriä, tarkistamaan hintaa ja laskemaan, että kuinka paljon tarvitsen lankaa johonkin ihqprojektiin ja kuinka paljon se tulisi maksamaan.

Kotona piilotan lankaa pienemmissä pusseissa paikkoihin joihin en kuvittele Mieheni kurkistelevan. Esimerkkinä liinavaatekaappi, vaatehuoneen pimeä peränurkka, toisten lankapussukoiden alle... Löydän rajattomasti perusteluja sille, miksi tarvitsen lisää lankaa, vaikka en ehdi käyttämään entisiäkään. Olen tehnyt ainakin tuhat kertaa päätöksen, että en osta uutta lankaa ennen kuin x % omistamastani lankavarastosta on käytetty. Kuitenkin yhtä monta kertaa olen keksinyt jonkun uuden projektin, johon tarvitaan lankaa jota minulla ei valitettavasti ole.

Olen onnistunut piilottamaan ja peittelemään ongelmani jo vuosia. Ikävä kyllä ongelman suuruus kirjaimellisesti räjähti silmilleni menneenä viikonloppuna tyhjentäessäni vaatehuonetta. En ihan oikeasti ole tajunnut kuinka paljon lankaa minulla on. Tarvitsee varmaan tehdä jälleen kerran päätös, että jokaista kahta (2) kulutettua lankakerää saan ostaa yhden (1) uuden. Näillä keinoin ehkä pääsen jonkunlaiseen balanssiin vuoteen 2020 mennessä. Olen ihan oikeasti järkyttynyt. Onko tähän tautiin a) jotain parannuskeinoa, vai onko peli menetetty iäksi ja b) jotain vertaistukityhmää?