Nyt pomppas. Ja pahasti. Pääni on niin täynnä painokelvottomia ajatuksia, että en tiedä miten päin ne saisin jäsenneltyä. Sain sitten lopultakin kassasta päivärahapäätöksen. Minulle maksetaan lähes kahden kuukauden työttömyydestä huikeat 215€. Ensimmäiseltä kuukaudelta ei makseta päivärahaa lainkaan, koska saamani loma-ajan palkka on laskettu tuloikseni. Tämä oli ainakin minulle melkoinen yllätys. Tämän kuukauden jakson PÄÄLLE minulle on laskettu 8 päivän karenssi. Karenssin tulosta olin tietoinen, se ei ollut yllätys. 56:n päivän työttömyydestä minulle maksetaan siis korvausta viideltä päivältä. Sanottakoon se verran, että maksamattomia laskuja on kertynyt miltei tuo 200€. Lisäksi olen velkaa exälleni 80€, J:lle 25€, äidille useampia satasia. Ja visalaskua napsahtaa tästä kuusta varmaan liki tonni.

Kaiken muun lisäksi sain hiivatulehduksen. Jokainen joka on tästä vaivasta joskus kärsinyt tietää mikä on olotila nyt. Ei edes siis torin kulmalla perseen myyminen tuo pelastusta tilanteeseen. Elämä vaan perkele on. Pahoittelen purkausta.

Töissä onneksi on edelleen kivaa.