Minä olen tykännyt pitää blogiani Vuodatuksessa. Palvelu on suomenkielinen ja helppo käyttää. Edes taannoinen omistajamuutos ei minua häirinnyt. No totta hitossa blogiin tulevat mainokset aika ajoin ärsyttää, mutta ainakin ne on saanut klikattua kiinni. Paitsi nyt ainakin minun blogissani on puolet ruudusta peittävä Canonin mainos, jota ei saa pois.

Joo, liiketoiminnassa on kyse rahasta, ja ymmärrän sen. Tavallaan ymmärrän myös senkin, että mikäli mainokset haluaa pois blogistaan, siitäkin täytyy maksaa. Mutta miksi, oi miksi mainoksista täytyy tehdä niin helvetin ärsyttäviä, että käyttäjät siirtyvät tähän kyrsiintyneinä kirjoittamaan blogiaan muualle. Se ei minusta ole kovin kauaskantoista liiketoimintaa.

Tää on vähän vastaavaa, kun normikaupassa pistettäis väkisin joku turha kylkiäinen joka ostosreissulla. Jos sinulla on vaikka 50 marketin jääkaappimagneettia ja joka helkutin kerralla ostoksia tehdessäsi saisit yhden lisää, niin veikkaanpa, että ostospaikka jossain kohtaa vaihtuu.

Minä en vielä ole vaihtamassa Vuodatuksesta pois. Mutta jos mainokset jatkavat kasvuaan ja häiritsevät blogin luettavuutta, niin sekin päivä taitaa olla edessä ennemmin kuin myöhemmin. Osa seuraamistani blogeista on siirtynyt muualle juurikin tästä syystä. Et kannattaa siellä toisessa päässäkin miettiä, että mikä on kannattavampaa, koska jos kirjoittavat lähtevät muualle, lähtevät lukijat ja mainostajatkin..