Olen ripsivärifriikki. Etsin sitä täydellistä ripsiväriä. Kokeilen suurin piirtein jokaista uutuutta jota jossain mainostetaan. Olin pitkään Lancomen ripsivärin uskollinen käyttäjä, mutta kasvanut perhe ja lisääntynyt asuntolaina pakottivat minut takaisin markettiripsareiden maailmaan.

Käytän aina mustaa ripsiväriä. Aina. En suosi vedenkestäviä, koska silmäni eivät kestä silmämeikinpuhdistusnesteitä. Ripsivärin on saatava näyttämään ripseni huikean pitkiltä, aiheuttamatta sitä ns. hämähäkinkoipiefektiä, jossa ripset liimautuvat yhteen.

Suomalaisena naisena käyttäisin mieluusti Lumenen ripsivärejä. Valitettavasti ripsivärien harjat eivät ole minun ripsieni kohdalla toimivia. Omaan siis pitkät ripset, jotka eivät ole mitenkään huikean tuuheat. Alaripsiin en voi väriä laittaa ollenkaan, koska se nyt vaan näyttää typerältä.

Henkilökohtainen suosikkini tällä hetkellä on Maybellinen Falshies Feather Look. Ostin sen taannoiselta Tallinnan reissulta, kun sattui vielä olemaan jossain tarjouksessakin. Ripsiharja on ihana. Se erottelee ripset tarkasti. Harja levittää väriä ohuelti, joten saadakseni näyttävät ripset, on väriä laitettava useampi kerros. Mutta sepä ei haittaakaan, koska ainakaan minulla ripset eivät useammankaan kerroksen jälkeen liimaudu yhteen. Ripsivärillä saa nimensä mukaisesti todellakin höyhenmäiset ripset.

Olen tykännyt Maybellinen muistakin ripsiväreistä, mutta Feather Look menee kyllä testausteni jälkeen ylivoimaiseksi ykköseksi.