Kuten mahdollisesti on tullut ilmi, olen sinkku. Asun suurehkossa suomalaisessa kaupungissa, jossa on mahdollisuus viettää huikeaa sinkkuelämää baareineen ja lounaineen ystävien kera, aivan kuten Sinkkuelämää-sarjassa. Totuus on ehkä toisenlainen..

Sen sijaan että kävisin treffeillä ja tapaisin uusia, mielenkiintoisia ihmisiä, minä neulon. Ja neulebloggaan.  Sen sijaan että kävisin elokuvissa, teatterissa tai kaupungilla, niin kuin jokainen itseään kunnioittava sinkku, minä saan viihteeni muiden neuleblogeista, luen käsityölehtiä ja etsin uusia ihanaakin ihanampia neuleohjeita ja -lankoja. Sosiaaliset ympyräni siis ovat melkoisen pienet, koska lankahulluuteni on siinä pisteessä, että vieraillenikin esittelen uudehkosta asunnostani ensimmäisenä iki-ihanat langat.

Lankakaupoissa ja neuleblogeissa ei yleensä seikkaile paljon miehiä. Siispä minun elämäni merkittävimmät mieskontaktit ovat, perheeni miehet poislukien, kaupungin liikennelaitoksen bussikuskit. Koska käyn siis harvoin baareissa tai muutenkaan ihmisten ilmoilla, mahdollisuuteni miesten tapaamiseen ovat melkoisen heikot. Nettitreffipalstat tietty olisivat yksi vaihtoehto, mutta jotenkaan en koe oloani siellä luonnolliseksi. Oman ilmoituksen väsäämiseen olen aivan liian 1) alikoulutettu 2) ruma 3) lihava 4) tavallinen 5) mielenterveysongelmainen 6) tylsä. Extremeseikkailujen sijaan nautin enemmän aurinkorannoista ja pehmeästä vuoteesta, laihduttamiseen nähden pidän ihan liian paljon suklaasta ja muista herkuista. Rumuus peittyy onneksi meikeillä, mielenterveys taas lääkkeillä. Tylsyyteen ei varmaan ole parannusta kellään.  Kysymys muille sinkuille: Missä hitossa te tapaatte miehiä?? Eipä sillä, viihdyn ihan hyvin yksinkin, mutta pussailua on ikävä. Ja siinä olen mielettömän hyväkin vielä.

Olen siis tuomittu vanhapiikuuteen. Lankakasani kasvavat nopeammin, kuin kissaihmisten kissat tuottavat uusia poikasia. Kissoja luultavasti minullakin olisi tusina, ellen olisi niille allerginen. Sen sijaan että olisin tunnettu crazy cat ladyna, minut tunnetaan varmaan crazy yarn ladyna. Lankani eivät varmaankaan kuolemani jälkeen järsi minua nälkäänsä. Ja jos saan pyytää, laittakaa ne ihanimmat arkkuun mukaan ja puikot myös, jos vaikka jotain saisi tuonpuoleiseen viedä mukanaan..