Lueskelin Kaalisoppaa koneeseen blogia. Kirjoittajan pudotusprojektissa n. viisi kiloa (joka on muuten hyvin pudotettu!) lähti 19:ssä viikossa. Itse pudotin viisi kiloa n. vuosi sitten. Jotka ovat muuten pysyneet poissa. Ja tavoite olisi saada vielä ainakin 10 kiloa pois. Ja aikaahan koko määrälle on tammikuuhun saakka. Eipä taida onnistua.. Toisaalta, olen kuullut sanottavan, että kun paino lähtee hitaasti, se usein myös pysyy poissa. Mene ja tiedä. Tänä aamuna paino oli taas kivunnut ylemmälle kymmenelle. Ja tiedän toimivani typerästi, mutta tämän päivän olen sitten pihistellyt syömisieni kanssa. Kostautuu huomenna..

Olen koittanut vähentää hiilareita, josko niiden puute saisi läskin lähtemään. Mutta kun 1) en jaksa kokkailla eväitä töihin, kun töissä saa ruoan 2) on niin pirun vaikee keksiä ruokia joissa ei hiilareita olis. Olen siis päätynyt kompromissiin. Syön töissä normaalisti, ja muuten pihtaan hiilareiden kanssa. Katsotaan kuinka käy.

Miten ihmeessä muut laihduttajat selviävät näistä epäuskon hetkistä? Tiedän että sen sijaan että istun kotona koneen ääressä, minun pitäisi olla ulkona liikkumassa. Tosin viime viikolla rääkkäsin itseäni salilla 4 kertaa, viimeksi eilen, joten lepopäivä lienee ihan sallittu. Ja vatsalihaksia muuten voi kolmen kuukauden jumppailun jälkeen löytyä lisää.. Ne on meinaan nyt sairaan kipeet.

Paljonkohan pään takominen seinään kuluttaa kaloreita?