Päivän luku on 900. Se on tasan se grammamäärä, jonka olen onnistunut pudottamaan painoa kahden viikon aikana. Vaikka pudotus ei ole tuon suurempi, olen siitä erittäin ylpeä.

Mies tilasi itselleen Painonvartijoiden miesten laihdutusohjelman. Vaikka minulta ne killuttimet puuttuvat, päätin minäkin aloittaa PV oppien mukaan elämisen. Viikonloppuna jo vähän harjoiteltiin ja tästä päivästä alkaen ollaan sitten tositoimissa. Mies parka, ei ole helppo viikko, lopettaa tupakanpoltto ja aloittaa painon pudottaminen.. Itse en usko suurempia ongelmia tulevan. Ohjeet ovat loistavat, ja mukana hyviä ideoita ja reseptejä. Kun olen jo valmiiksi koko alkaneen vuoden koittanut keventää ruokavaliotani, en usko että muutos on ihan hirvittävän raju. Miehelle eniten tuskaa tuottanee kasvisten syönti ja pullan syömättömyys.

Minulle sallituilla pistemäärillä saa syödä niin valtavan määrän kaikkea, että olen ihan helisemässä. En voi käsittää miten syömällä noin paljon voi laihtua. Laihtumisen tueksi väänsin muutama viikko sitten excelin, jossa on viikoittainen tavoitepudotus (500g) ja todellinen pudotus. Yhdessä nämä kaksi muodostavat hienoakin hienomman kuvan. Tavoitteesta olen jäljessä 1.1 kg ekan viikon nollatuloksen ja toisen viikon 300g:n vuoksi. Kolmannen viikon pudotus oli siis 600g. Lanteiltani on siis sulanut läskiä liki kahden voipaketin verran. Viime viikolla en jaksanut lähteä salille lainkaan, ja liikuntapuoli muutenkin oli aika onnetonta pitkän työputken vuoksi. Tällä viikolla jos kerran jaksaisi...