Minä olen listaihminen. Teen listoja jotakuinkin kaikesta. Tällä hetkellä työn alla ovat joululahjalista, jolulista kaikesta siitä mitä tarvitsee muistaa ottaa mukaan jouluksi mökille. Hääaiheisia listoja on tekeillä useampi. Lisäksi pidän listaa keskeneräisistä ja tulevista neuleista. Listansa on saanut myös tulevat käsityömessut: mitä kaikkea pitää nähdä, käydä hypistelemässä, ostaa, ihailla jne. Pahaksi onnekseni en saanut Katria houkuteltua mukaan. Tosin tämän luettuaan hän on takuulla iloinen muista menoistaan :D

Valmistelen myöskin useampaa listaa Milanon reissua varten. Lista mahdollisista hotelleista, lista nähtävyyksistä, lista siitä mitä pitää ottaa mukaan. Olen neuroottinen. J armaani, en aio romahtaa jos emme kaikkea näe, enkä aio laatia sitä kuuluisaa minuttiaikataulua kuten eräällä lomalla ;o)

Listat auttavat minua muistamaan. Ne auttavat minua jäsentelemään ajatuksiani. Mitä suurempi stressi, sen enemmän minulla on listoja. Näkisittepä työpöytäni. Post-it lappuja niin paljon, että pöydän pintaa ei näy.

Mieluiten tekisin listani tietokoneelle excelille, mutta kun koneeni ei ole ihan aina käynnissä ja pelkään unohtavani asioita sillä aikaa kun odottelen sen avautumista. Nykytekniikka kun on siitä outoa, että mitä tehokkaampia laitteita tehdään, sen hitaammiksi koneet loppupeleissä muuttuvat. Josta tulikin mieleen, että täytyy tehdä lista siitä mitä kaikkea koneeseeni pitääkään hankkia, että se saadaan vähän nopeammaksi...