...ÄITI:

  1. Lähdin hakemaan Miestä ja Tytärtä Voten kanssa kaupungilta elokuvista. Pakkasin pojan asianmukaisiin vaatteisiin, ja itsellenikin sain kuituja päälle. Vasta paikallisessa liikenn-epäjatkumossa valoissa seisoessani satuin näkemään itseni peilistä. Olin lähtenyt kotoa vilkaisemattakaan peiliin. Ja se sentään on saavutus, koska meillä on iso peili eteisessä ja olin sen ohitse kulkenit puolenkymmentä kertaa. Ja kyllä, tukka oli ihan kamalan näköinen..
  2. Olin J:n lapsukaisen synttärikahvilla. Lahja oli mukana (ja muistin jopa antaa sen!) ja jutustelimme niitä näitä. J oli laittanut pöydän koreaksi. Vasta puolivälissä leivosta tajusin, että Vote ei ole mukana, eikä minun tarvitse ahmia lautasta tyhjäksi kuin sika. Onneksi J itsekin on äiti ja ymmärsi tilanteen. En ollut ihan varma olisiko minun pitänyt itkeä vai nauraa.
  3. Nelosen uutisten Kiinan maitojauheskandaaliuutisen esittelykuvassa oli Kiinan lippu ja tuttipullo. Minä tunnistin kuvassa olevan tuttipullon merkin silmänräpäyksessä (ja ei, pullon logoa ei näkynyt missään, vaan tunnistin sen ihan vaan muodosta). Meillä kun on samaisia Aventin pulloja useampi kappale kaapissa. Mieleen tuli, että saatan tarvita jotain virikkeitä.

Että näin se äitiys vaan vaikuttaa minuunkin, vaikka etukäteen vannoin ja vakuutin että minä tulen olemaan sellainen huoliteltu äiti, enkä niitä tuulipukuäitejä. Tuulipuku on kauheen näppärä vaate päivälenkeillä, ja olen aivan mielettömän onnellinen jos saan saman aamun aikana laitettua vaatteet oikeinpäin päälle, pestyä hampaat, syötyä aamupuuron lämpimänä ja kammattua hiukset. Ripisväriä käytän ehkä kerran viikossa, muuta meikkiä ei ole ollut naamassa kuukausiin. Nypityt kulmakarvat ja ajetut sääret ovat harvinaista herkkua. Mutta eikös se riitä jos tukan kampaa vaikka joka toinen päivä, ja illalla hampaat saan pestyä kuitenkin..?

Edit: Tajusin juuri, että laskuri näyttää blogissani vierailleen yli 30 000 kävijää. Käsittämätöntä! Kiva kun kävitte. Ja jos Vote ei työllistäisi minua näin totaalisesti, niin varmaan järjestäisin jonkun arvonnan (vaikka entisiä palkintojakaan ei ole ihan täysin hoidettu kunnialla loppuun.. Sori Äm!). Mutta katsellaan uudelleen jos mittari saavuttaa seuraavan tasaluvun.